Jak działamy?
Jesteśmy jedną z najstarszych i najprężniejszych organizacji pozarządowych, działających w Krakowie – już od 1988 roku, kiedy to odbył się pierwszy FKŻ.
Każda z dotychczasowych edycji festiwalu powstała dzięki wsparciu finansowemu, jakie otrzymywaliśmy z różnorakich źródeł: od dotacji publicznych, poprzez środki z fundacji polskich i zagranicznych, aż po sponsorów komercyjnych. Zaufały nam dotychczas takie instytucje jak Miasto Kraków, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urząd Marszałkowski, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Fundacja Forda, Fundusz EOG, Taube Foundation for Jewish Life and Culture, Koret Foundation, Kulczyk Foundation, Nadav Foundation i wiele innych.
To dzięki tym wspaniałomyślnym instytucjom możecie nie tylko co roku cieszyć się i doświadczać współczesnej kultury żydowskiej podczas naszego festiwalu, ale też poznawać kulturę żydowską w Chederze, który działa od 2007 roku. Dzięki tym środkom rozwinęliśmy też nasz unikatowy program wolontariacki – The Machers, który każdego roku obejmuje niemalże 100 młodych ludzi z Polski i zagranicy.
W trosce o przejrzystość i gospodarność, co dwa lata przeprowadzamy zewnętrzny audyt finansowy w naszym Stowarzyszeniu, sprawdzający zgodność naszych działań z obowiązującym w Polsce prawem o rachunkowości i stowarzyszeniach. Dotychczasowe audyty potwierdzały, że gospodarujemy naszym budżetem w sposób legalny, roztropny i racjonalny. Podobną opinię wydała o nas Najwyższa Izba Kontroli, która w 2015 roku przeprowadziła szczegółową kontrolę wydatkowania dotacji publicznych w latach 2012 – 2015. Kontrolerzy nie znaleźli ani jednego uchybienia, a ich raport w bardzo pozytywny sposób ocenia sposób zarządzania środkami finansowymi w naszym Stowarzyszeniu. W roku 2021 Krajowa Administracja Skarbowa przeprowadziła kontrolę wydatkowania środków europejskich w ramach realizacji projektu Europejskiego Korpusu Solidarności – raport nie wykazał żadnych uchybień.
Jeżeli macie jakiekolwiek pytania odnośnie Stowarzyszenia, naszej działalności i budżetu, prosimy o kontakt z Robertem Gądkiem: telefoniczny pod numerem 12 431 15 17 lub e-mailowy.
Darowiznę możecie Państwo przekazać na konkretny projekt / wydarzenie organizowane przez nasze Stowarzyszenie: czy to w ramach dorocznego Festiwalu Kultury Żydowskiej, czy też Chederu, jak również programu wolontariackiego. Możecie również nie określać celu darowizny, a wtedy przeznaczymy ją na jedną z naszych statutowych aktywności.
Regulamin darowizn
Przekazanie darowizny oznacza akceptację zapisów niniejszego regulaminu.
1. Darowiznę na rzecz Stowarzyszenia Festiwal Kultury Żydowskiej można przekazać poprzez system płatności elektronicznych PayU, obsługiwanych przez firmę PayU, z główną siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 182, 60-166, NIP: 779-23-08-495
2. Darowizny przekazywane są w całości na pokrycie kosztów związanych ze statutową działalnością Stowarzyszenia.
3. Darowiznę możecie Państwo przekazać na konkretny projekt / wydarzenie organizowane przez nasze Stowarzyszenie: czy to w ramach dorocznego Festiwalu Kultury Żydowskiej, czy też Chederu, jak również programu wolontariackiego. Możecie również nie określać celu darowizny, a wtedy przeznaczymy ją na jedną z naszych statutowych aktywności.
4. Po zamknięciu naszego roku budżetowego i sporządzeniu rocznego bilansu (do końca marca roku następnego), możemy przekazać Państwu szczegółowy raport z wydatkowania Waszej darowizny. Aby otrzymać taki raport prosimy o informację na adres robert@jewishfestival.pl
5. Prosimy również o informację, czy chcecie Państwo zachować anonimowość, czy też możemy umieścić Państwa imię i nazwisko na liście naszych
6. Osobom przekazującym darowiznę w kwocie 2 000 PLN lub wyższej, proponujemy VIP PASS, który umożliwia wstęp na wszystkie wydarzenia danej edycji FKŻ. W celu uzyskania VIP PASS, prosimy o kontakt mailowy (robert@jewishfestival.pl), aby ustalić szczegóły.